Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 19 - Lekce 20 Probíraná témata: - Zvířata (popis základních vlastností zvířete, které chovám, nebo mého oblíbeného zvířete; typické chování, zjev atd.) - ZOO (nové trendy v ZOO, klady a zápory, ZOO v ČR) - U lékaře (popis příznaků, léky, návštěva u lékaře, porozumění otázkám lékaře) a další konverzační témata vycházející z učiva 4. semestru Tento předmět byl inovován v rámci projektu Japonská studia pro Univerzitu Palackého v Olomouci se zaměřením na modularitu a uplatnění absolventů v praxi, reg.č. CZ.1.07/2.2.00/28.0160. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Inovace spočívala zejména v inovaci výukových a studijních materialů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na procvičení mluvené japonštiny v rámci stanovených témat. Cílem kurzu je procvičení schopnosti aktivně japonsky hovořit, ale také správně interpretovat vyslechnutý japonský projev a situačně adekvátně reagovat. Část výuky je založena také na poslechu nahrávek. Konverzace probíhá na základě vybraných témat tak, aby studenti získali v jednotlivých komunikačních oblastech dostatečnou slovní zásobu a byli schopni se japonsky správně a vhodně vyjadřovat, diskutovat a vyjadřovat vlastní názor.
Po úspěšném absolvování tohoto kurzu je student schopen v japonštině vést konverzaci na téma moje zvíře, návštěva ZOO, zvládnout rozhovor u lékaře, popsat syndromy apod. Dále je schopen vyjádřit svůj názor na věc, diskutovat a prezentovat.
|
Předpoklady
|
Kurz je určen studentům 2. ročníku bakalářského studia oboru Japonská filologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
70% účast, aktivní účast v hodinách a plnění zadaných domácích úkolů, secvičení dialogů ve dvojicích nebo ve skupinách, příprava prezentací na zadané téma a ústní přednesení
|
Doporučená literatura
|
-
Barešová, I., & Nakaya, T. Japonština.
-
Tomisaka, Y. (1997). Nameraka nihongo kaiwa (Successful Communication in Japanese). Tokyo.
-
TSUKUBA LANGUAGE CENTER. (2005). Situational Functional Japanese.. Tokyo.
|