Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 17 - Lekce 18 Probíraná témata: - Vaření (recept, pracovní postup, česká/slovenská kuchyně, japonské jídlo) - Sport (letní sporty, zimní sporty, národní sporty ČR, národní sporty Japonska, olympijské sporty, známí sportovci, popis oblíbeného sportu - jeho historie, pravidel atp.) atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na procvičení mluvené japonštiny v rámci stanovených témat. Cílem kurzu je procvičení schopnosti aktivně japonsky hovořit, ale také správně interpretovat vyslechnutý japonský projev a situačně adekvátně reagovat. Část výuky je založena také na poslechu nahrávek. Konverzace probíhá na základě vybraných témat tak, aby studenti získali v jednotlivých komunikačních oblastech dostatečnou slovní zásobu a byli schopni se japonsky správně a vhodně vyjadřovat. Náplň kurzu je koordinována s předmětem Japonština 3.
Po úspěšném absolvování tohoto kurzu je student schopen v japonštině vést konverzaci na téma vaření, národní/tradiční jídlo, česká kuchyně, sport apod.
|
Předpoklady
|
Kurz je určen studentům 2. ročníku bakalářského studia oboru Japonská filologie, kteří úspěšně absolvovali kurzy Japonština 1 a 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor
70% účast, aktivní účast v hodinách a důsledné plnění zadaných domácích úkolů (příprava na výuku), secvičení dialogů ve dvojicích nebo ve skupinách, příprava prezentací na zadané téma a ústní přednesení
|
Doporučená literatura
|
-
Barešová, I., & Nakaya, T. Japonština.
-
Tomisaka, Y. (1997). Nameraka nihongo kaiwa (Successful Communication in Japanese). Tokyo.
-
TSUKUBA LANGUAGE CENTER. (2005). Situational Functional Japanese.. Tokyo.
|