Předmět: Japonská konverzace 2

» Seznam fakult » FIF » ASJ
Název předmětu Japonská konverzace 2
Kód předmětu ASJ/2K2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Japonština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
Lekce 10 - Lekce 16 Probíraná témata: Záliby, koníčky, volný čas Nakupování Moje město, země Moje dětství (kauzativum, kauzativum + pasivum, deziderativ, min. čas) Můj náročný den (den blbec) (trpitelské pasivum, min. čas) Moje přání, přání členů mé rodiny (deziderativ 1. os., 3.os., nepřímé vyjádření přání) Moje letní prázdniny (popis plánu, využití podmínkových vět) Co bych dělala/a, kdyby - (podmínkové věty) atd.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Kurz je zaměřen na osvojování mluvené japonštiny v rámci znalosti gramatiky z kurzů Japonština 1 a 2, tedy na rozšiřování slovní zásoby, nácviku správné intonace a osvojení si základních dovedností srozumitelného a situačně vhodného vyjadřování v japonštině. Cílem kurzu je zvládnutí základních komunikačních dovedností a dále základních společenských témat. Kurz je zaměřen na procvičení schopnosti aktivně japonsky hovořit, ale také schopnosti japonštinu poslouchat a mluvený jazyk správně interpretovat, proto je část výuky založena také na poslechu nahrávek. Náplň kurzu je úzce koordinována s předmětem Japonština 2.
Po absolvování kurzu je student schopen aktivně a situačně vhodně používat osvojené fráze, představit se, popsat v japonštině své plány a přání, hovořit o svých zálibách, svém městě, zvládnout komunikaci při nakupování apod.
Předpoklady
Kurz je určen studentům 1. ročníku bakalářského studia oboru Japonská filologie pro hospodářskou praxi, kteří úspěšně absolvovali kurzy Japonština 1.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor jazykového projevu studenta, Rozhovor

70% účast, aktivní účast v hodinách a důsledné plnění zadaných domácích úkolů, secvičení dialogů ve dvojicích nebo ve skupinách, příprava prezentací na zadané téma a ústní přednesení
Doporučená literatura
  • Barešová, I., & Nakaya, T. Japonština.
  • MIYAGI, S. - MITSUI, A. - MAKINO, K. - SHIBATA, M. - OHTA, Y. (1998). Shokyu Nihongo Chokai Renshu: Mainichi no kikitori 50 nichi.. Tokyo.
  • TSUKUBA LANGUAGE CENTER. (2005). Situational Functional Japanese.. Tokyo.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr