Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Lekce 1 - Lekce 9 Probíraná témata: Pozdravy, oslovení Seznámení se, představení se, představení ostatních osob Sdělení data, dne Moje rodina Moji přátelé Popis pokoje/učebny/místnosti (určení polohy, využití numerativů) Orientace ve městě (pojmenování obchodů a popis polohy obchodu podle mapy/náčrtku) Moje oblíbená věc/zvíře atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Kurz je zaměřen na osvojování mluvené japonštiny v rámci znalosti gramatiky probírané na předmětu Japonština 1, tedy na rozšiřování slovní zásoby, nácviku správné intonace a osvojení si základních dovedností srozumitelného a situačně vhodného vyjadřování v japonštině. Cílem kurzu je zvládnutí základních komunikačních dovedností, jako jsou představení se, poděkování, blahopřání, vyjádření soucitu apod. a dále základních společenských témat. Kurz je zaměřen na procvičení schopnosti aktivně japonsky hovořit, ale také schopnosti japonštinu poslouchat a mluvený jazyk správně interpretovat, proto je část výuky založena také na poslechu nahrávek. Náplň kurzu je úzce koordinována s předmětem Japonština 1.
Po absolvování kurzu je student schopen aktivně a situačně vhodně používat osvojené fráze, představit se v japonštině, stručně hovořit o sobě, své rodině, zálibách, popsat místnost atd.
|
Předpoklady
|
Kurz je určen studentům 1. ročníku bakalářského studia oborů Japonská filologie.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor jazykového projevu studenta
70% účast, aktivní účast v hodinách a důsledné plnění zadaných domácích úkolů, secvičení dialogů ve dvojicích nebo ve skupinách, příprava prezentací na zadané téma určené k ústnímu přednesení
|
Doporučená literatura
|
-
Barešová, I., & Nakaya, T. Japonština.
-
TSUKUBA LANGUAGE CENTER. (2005). Situational Functional Japanese.. Tokyo.
|