Předmět: Pohostinství a turismus 1

» Seznam fakult » FIF » ASI
Název předmětu Pohostinství a turismus 1
Kód předmětu ASI/PT1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pokorný Ondřej, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Pohostinství a turismus zahrnují problematiku managementu, marketingu, činností spojených s chodem restaurací a dalšími formami stravovacích služeb, ubytovací služby, rekreační aktivity a veškeré další služby spojené s cestováním. Služby jsou sektorem, v němž je zaměstnáno největší množství pracovníků v soukromém sektoru. Pohostinství, v případě Indonésie beze sporu spíše pohostinnost, je tedy významným obchodním artiklem a jemu je věnován tento předmět. Obsah: 1. Úvod do pohostinství a turismu 2. Zvláštní potřeby cestovního ruchu 3. Pohostinství: Historie, politika a kultura 4. Pohostinství z pohledu průmyslu 5. Potravinový a nápojový průmysl 6. Ubytovací průmysl 7. Marketing ubytovacích služeb (Slevy a reklama) 8. Management služeb v turismu a pohostinství 9. Cestovní ruch a rozvoj ubytovacích služeb 10. Kariéra v pohostinství a turismu 11. Vybavení a řízení rizik v pohostinství 12. Výzkum v oblasti cestovního ruchu a pohostinství

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem kurzu je, aby student byl schopen demonstrovat porozumění problematice pohostinství a cestovního ruchu v aspektech průmyslového standardu a efektivního fungování na různých pozicích.
Na konci kurzu bude student schopen demonstrovat porozumění problematice pohostinství a cestovního ruchu v aspektech průmyslového standardu a efektivního fungování na různých pozicích. Student bude kladně ohodnocen za podílení se ve studentských nebo jiných spolcích, kde je vyžadována přísná organizace práce a dodržování firemní kultury. Student rovněž dokáže vymyslet a naplánovat kulturní akci včetně všech jejich koncepčních složek.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
aktivní a kreativní účast v hodinách, projekt marketing cestovního ruchu
Doporučená literatura
  • Allen ? O?Toole ? McDonnel ? Harris. (2002). Festival and Special Event Managenment. Australia: Willey.
  • Barrows, Clayton ? W. Tom Powers ? Dennis Reynolds. (2012). Introduction to Managenet in Hospitality Industry. Canada: John Wiley.
  • Bowdin, Glen. (2010). Tourism, Hospitality and Events Textbook. Routledge.
  • Powers, T., & Barrows, C. W. (2006). Introduction to management in the hospitality industry. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Indonéská studia se zaměřením na cestovní ruch (2017) Kategorie: Filologické vědy 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní