Vyučující
|
-
Lexa Filip, Mgr.
-
Budiman Michaela, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kurz přímo navazuje na ostatní jazykové předměty, nutí studenty používat a pracovat s probranou slovní zásobou, aktivně používat i složitější gramatiku a především formulovat své myšlenky a nápady v indonéském jazycem. Přednášková část hodiny se věnuje popisu a předvedení různých literárním stylům a s nimi souvisejících forem a žánrů, které jsou pro indonéštinu typické či specifické. Druhá část výuky je pak zaměřena na vedené komentované psaní. Zvláští zřetel bude kladen na formální a oficiální písemnou komunikaci, na jejíž správnost je v Indonésii kladen velký důraz (pozvánky, žádosti, dopisy). Obsah: - Charakteristika psaných stylů - Charakteristika a stavba jednotlivých slohových útvarů: popis, postup, úvaha, psaní životopisu, dopisový styl - Psaní čárek, používání různých typů závorek a jiných znamének - Spojky, větné konektory - Logické dělení textu do odstavců, koheze a koherence textu - Vyjádření názoru, srovnávání, definování a další dovednosti - Charakteristika a stavba odbornějších textů: esej, článek - Citace, bibliografie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je, aby se studenti naučili vyjadřovat správně indonésky v písemné podobě, ať už při každodenní komunikaci či v ucelených, stylisticky specifikovaných textech. Díky spoluúčasti lektora budou mít studenti vždy zpětnou vazbu a mohou se plynule zdokonalovat.
Cílem kurzu je, aby se studenti naučili vyjadřovat správně indonésky v písemné podobě, ať už při každodenní komunikaci či v ucelených, stylisticky specifikovaných textech. Díky spoluúčasti lektora budou mít studenti vždy zpětnou vazbu a mohou se plynule zdokonalovat.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Aktivní účast v hodinách, domácí příprava a průběžné odevzdávání písemných úkolů, za něž bude následně udělen zápočet. Zkouška bude sestávat ze samostatného napsání textu v zadané literární formě s minimálním rozsahem pěti stran ve vymezeném čase na jedno z předem zadaných témat.
|
Doporučená literatura
|
-
Akhadiah, S. ? Arsjad, M.G., ? Ridwan, S.H. (1991). Pembinaan Kemampuan Menulis Bahasa Indonesia. Jakarta.
-
Alwi, H. et al. (1998). Tata Bahasa Baku Bahasa Indonesia. Jakarta: Balai Pustaka.
-
Debická, A. (2005). Stylistické analýzy a interpretace. Stylistická cvičení. Ústí n. L.
-
Mahayana, M. S., & Nurjaman, A. Bahasa Indonesia kreatif.
-
Robson, Stuart - Kurniasih, Yacinta. (2010). Basic Indonesian: An Introductory Coursebook. Singapore.
|