Vyučující
|
-
Pokorný Ondřej, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Gastronomický nebo kulinářský turismus směřuje do oblastí, kde jsou místní suroviny, kuchyně a nápoje hlavními motivačními faktory pro cestování. Tyto aktivity mají především povahu tuzemského turismu, přičemž turisté cestují na specifická místa, aby ochutnali tamní kuchyni a speciality. V současné době se aktivity čistě gastroturistické kloubí s dalším možnostmi trávení volného času: kulturní turismus, sportovní aktivity, agroturismus, vaření aj. Obsah: - Úvod do gastroturismu - Gastronomie a komunikace - Principy gastronomie - Marketing oblastí, restuarací, organizací, vinařství aj. - Kulinářství - Trh, poptávka, nabídka (konkurenční destinace), odmínání "McDonaldizace" - Stravovací dědictví - Gastronomie v pohostinství - Gastroturismus a rozvoj venkova - Multikulturalismus a vzestup multikulturního konzumenta - Výzkumný projekt spojený s gastroturimem
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou schopen rozlišit a identifikovat gastro a kulinárškou nabídku v Indonésii, její roli a potenciál pro turismus obecně.
Po ukončení předmětu bude student schopen rozlišit a identifikovat gastro a kulinárškou nabídku v Indonésii, její roli a potenciál pro turismus obecně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
aktivní účast v hodinách, příprava gastroturistického projektu, zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Hjalage, Anne Mette ? Richards, Greg. (2002). Tourism and Gastronomy. Routledge.
-
Long, M Lucy. (1998). Culinary Tourism. University Press Of Kentucky.
|