Předmět: Cestovní ruch 1

» Seznam fakult » FIF » ASI
Název předmětu Cestovní ruch 1
Kód předmětu ASI/CR1
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný, Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
  • Pokorný Ondřej, Mgr. PhD.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou a základními principy cestovního ruchu. Studenti se seznámí s vývojem, současným stavem cestovního ruchu a také s pozitivními i s negativními dopady jeho rozvoje. Získají přehled o službách v cestovním ruchu a pochopí význam a aplikace marketingu v cestovním ruchu, včetně nových trendů v marketingu cestovního ruchu. Součástí předmětu je práce s informačními zdroji v cestovním ruchu. Obsah: 1. Úvod do studia, vymezení hlavních pojmů a jejich klasifikace 2. Vývoj a současný stav cestovního ruchu 3. Ekonomické a kulturně-sociální dopady rozvoje cestovního ruchu 4. Environmentální dopady rozvoje cestovního ruchu 5. Informační zdroje v cestovním ruchu 6. Ubytovací a stravovací služby 7. Doprava 8. Cestovní kanceláře a cestovní agentury 9. Atraktivity cestovního ruchu 10. Účastník cestovního ruchu 11. Marketing cestovního ruchu - podstata, specifika 12. Marketing cestovního ruchu - nové trendy

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 16 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je, aby studenti byli schopni: správně používat terminologii v cestovním ruchu; kriticky zhodnotit dopady rozvoje cestovního ruchu; znát podstatu služeb v cestovním ruchu, vhodně aplikovat v praxi marketingové nástroje v cestovním ruchu, znát a orientovat se v nových trendech v marketingu cestovního ruchu.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: správně používat terminologii v cestovním ruchu; kriticky zhodnotit dopady rozvoje cestovního ruchu; znát podstatu služeb v cestovním ruchu, vhodně aplikovat v praxi marketingové nástroje v cestovním ruchu, znát a orientovat se v nových trendech v marketingu cestovního ruchu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
70% účast ve výuce, příprava na semináře (dílčí úkoly) vypracování seminární práce podle individuálního zadání, písemný vědomostní test (otevřené otázky)
Doporučená literatura
  • Goeldner, C. R., Ritchie, J. R. B. (2012). Tourism: principles, practices, philosophies. Hoboken, N. J.: John Wiley & Sons.
  • Hesková, M. a kol. (2006). Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Praha: Fortuna.
  • Inkson, C and Minnaert, L. (2012). Tourism Management: an Introduction. London: SAGE.
  • Jakubíková, D. (2012). Marketing cestovního ruchu. Praha: Grada.
  • Kotíková, H. (2014). Cestovní ruch - úvod do studia. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Kotíková, H. (2011). Hotelnictví, gastronomie, catering a wellness. Olomouc: Střední Morava - Sdružení cestovního ruchu.
  • Kotíková, H., Schwartzhoffová, E. (2014). Cestovní ruch a rekreace: organizace, řízení a marketing v destinaci. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Kotler, P., Bowen, J. T., & Makens, J. C. (2014). Marketing for hospitality and tourism. Harlow: Pearson.
  • Schwartzhoffová, E. (2013). Služby v cestovním ruchu. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Weaver, D., Lawton, L. (2014). Tourism management. Milton: John Wiley & Sons. Australia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2023_24) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2016) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2019) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Indonéská studia se zaměřením na cestovní ruch (2017) Kategorie: Filologické vědy 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Japonská filologie (2019_24) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2015) Kategorie: Filologické vědy - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -