Vyučující
|
-
Břenek Oldřich, PhDr. Ph.D.
-
Pokorný Ondřej, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Obsah: * Mezinárodní cestovní ruch * Subjekty na mezinárodním trhu cestovního ruchu - komerční, neziskové organizace a význam veřejného sektoru * Podnikatelské příležitosti na mezinárodním trhu cestovního ruchu (se zaměřením na region Jihovýchodní Asie) * Aktuální trendy v mezinárodním cestovním ruchu * Nové produkty mezinárodního cestovního ruchu jako odraz nových potřeb * Nvé produkty cestovního ruchu pro nové segmenty účastníků mezinárodního cestovního ruchu * Etika v mezinárodním cestovním ruchu * Udržitelný cestovní ruch, odpovědný a komunitní cestovní ruch * Průvodcovská činnost v mezinárodním cestovním ruchu - legislativní rámec a obsah * Průvodcovská činnost v mezinárodním cestovním ruchu - povinnosti průvodce, mimořádné události a jejich řešení, etika práce průvodce * Perspektivy rozvoje mezinárodního cestovního ruchu: problémy, příležitosti a výzv
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s hlavními aktuálními trendy v mezinárodním cestovním ruchu. Zaměřuje se také na problémy rozvoje mezinárodního cestovního ruchu z pohledu udržitelnosti a etických principů. Dále poukazuje (s ohledem na studijní obor) na podnikatelské příležitosti zejména v regionu Jihovýchodní Asie. V rámci předmětu studenti získají i přehled o průvodcovské činnosti v mezinárodním cestovním ruchu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Kotíková, H. (2014). Cestovní ruch - úvod do studia. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kotíková, H., Schwartzhoffová, E. (2014). Cestovní ruch a rekreace - organizace, řízení a marketing v destinaci. UP Olomouc.
-
Schwartzhoffová, E. (2013). Služby v cestovním ruchu. Olomouc: Univerzita Palackého.
|