Název předmětu | Náslechová cvičení 3 |
---|---|
Kód předmětu | ASH/TL3 |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. pozdrav; 2. oslovení; 3. zdravotní stav; 4. národnost; 5. záliby; 6. bydliště; 7. studium; 8. rodina; 9. nákupy; 10. čas; 11. telefon; 12. věk; 13. stravování; 14. návštěva lékaře; 15. jízda taxíkem; 16. na poště; 17. cestování; 18. v bance; 19. návštěva v čínské rodině; 20. blahopřání; 21. omluva; 22. schůzka; 23. prázdniny; 24. rozloučení. Tento předmět byl inovován v rámci projektu Inovace oboru čínská filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci se zaměřením na uplatnění absolventů v praxi, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0289. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Výstupy z učení |
Cílem tohoto cvičení, realizovaného po jedné hodině týdně v prvních čtyřech semestrech dvouoborového bakalářského studia čínské filologie, je vytvářet a následně soustavně upevňovat studentovu schopnost samostatné orientace ve slyšeném čínském textu. Cvičení je těsně provázáno s kurzy Fonetika čínštiny (základy výslovnosti) a Prosodie čínštiny (suprasegmentální jevy). Zápočet je udělován za aktivní účast na hodinách a průběžné vypracovávání domácích cvičení po ověření frekventantových dovedností v oblasti percepce čínského jazyka. Cvičení je pak ve třetím a čtvrtém semestru určeno mírně pokročilým studentům oboru čínská filologie a jeho hlavním záměrem je rozvíjet praktické dovednosti, které si frekventanti kurzu osvojili v prvním a druhém semestru studia, a to rozvíjením náslechových dovedností získaných v předmětech Audioorální cvičení 1, 2, 3 a 4 s důrazem především na rozvoj pasivní slovní zásoby. Oba semestry jsou ukončeny zápočtovým testem, který svou strukturou kopíruje náslechovou část HSK - Zkoušky z čínštiny jako cizího jazyka, která je nutným předpokladem absolutoria bakalářského studia oboru čínská filologie.
Hlavním záměrem cvičení je rozvíjet praktické dovednosti, které si frekventanti kurzu osvojili v prvním a druhém semestru studia, a to rozvíjením náslechových dovedností získaných v předmětech Audioorální cvičení 1, 2, 3 a 4 s důrazem především na rozvoj pasivní slovní zásoby. |
Předpoklady |
Kurs je určen studentům II. bloku bakalářského studia oboru ČÍNSKÁ FILOLOGIE, kteří získali atestaci Náslechová cvičení 2.
ASH/TL2 ----- nebo ----- ASH/XTL2 a zároveň ASH/TL1 ----- nebo ----- ASH/XTL1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Oba semestry jsou ukončeny zápočtovým testem, který svou strukturou kopíruje náslechovou část HSK - Zkoušky z čínštiny jako cizího jazyka, která je nutným předpokladem absolutoria bakalářského studia oboru čínská filologie. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2023_24) | Kategorie: Filologické vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Čínská filologie (2015) | Kategorie: Filologické vědy | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |