Vyučující
|
-
Pospěchová Zuzana, Mgr. Ph.D.
-
Slaměníková Tereza, Mgr. Ph.D.
-
Uher David, doc. Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. pozdrav; 2. oslovení; 3. zdravotní stav; 4. národnost; 5. záliby; 6. bydliště; 7. studium; 8. rodina; 9. nákupy; 10. čas; 11. telefon; 12. věk; 13. stravování; 14. návštěva lékaře; 15. jízda taxíkem; 16. na poště; 17. cestování; 18. v bance; 19. návštěva v čínské rodině; 20. blahopřání; 21. omluva; 22. schůzka; 23. prázdniny; 24. rozloučení. Tento předmět byl inovován v rámci projektu Inovace oboru čínská filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci se zaměřením na uplatnění absolventů v praxi, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0289. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto cvičení, realizovaného po jedné hodině týdně v prvních čtyřech semestrech dvouoborového bakalářského studia čínské filologie, je vytvářet a následně soustavně upevňovat studentovu schopnost samostatné orientace ve slyšeném čínském textu. Cvičení je těsně provázáno s kurzy Fonetika čínštiny (základy výslovnosti) a Prosodie čínštiny (suprasegmentální jevy). Zápočet je udělován za aktivní účast na hodinách a průběžné vypracovávání domácích cvičení po ověření frekventantových dovedností v oblasti percepce čínského jazyka. V prvém a druhém semestru je student nejprve seznámen s technikou poslechu moderní hovorové čínštiny. Prostřednictvím různých typů cvičení jsou frekventanti kurzu vedeni ke správným poslechovým návykům, hlouběji procvičují jevy, které byly teoreticky podrobněji probrány v předmětech Fonetika čínštiny a Prosodie čínštiny (viz).
Cílem tohoto cvičení, realizovaného po jedné hodině týdně v prvních čtyřech semestrech dvouoborového bakalářského studia čínské filologie, je vytvářet a následně soustavně upevňovat studentovu schopnost samostatné orientace ve slyšeném čínském textu.
|
Předpoklady
|
Kurs je určen studentům I. bloku bakalářského studia oboru ČÍNSKÁ FILOLOGIE.
ASH/TL1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta
Zápočet je udělován za aktivní účast na hodinách a průběžné vypracovávání domácích cvičení po ověření frekventantových dovedností v oblasti percepce čínského jazyka.
|
Doporučená literatura
|
-
ŠVARNÝ, Oldřich a David Uher. Úvod do studia hovorové čínštiny..
-
ŠVARNÝ, Oldřich. Hovorová čínština v příkladech 1-4..
-
UHER, David a LIU Xuemin, Jakub Vykoukal. Učebnice čínské konverzace..
|