Lecturer(s)
|
|
Course content
|
The social educator in their work meets design activities. The course will provide a deeper understanding of the structure and functioning of grant resources. A student on a specific topic will try to apply theoretical knowledge to real writing grant project. The seminars will be topics discussed: the possibility of grant resources - how to read the grant challenges and how to choose the right preparation project - individual actions and priorities of the project - the progress of implementation of the project will focus on acquiring the knowledge necessary for writing project with a warning as to when a writing project remember to ensure a smooth implementation.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
Preparation of the project.
- Ability to create a potentially successful project - Ability to secure project financing
|
Prerequisites
|
No assumptions.
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam
Active participation in the seminar. Elaboration of the project.
|
Recommended literature
|
-
Doležal, J. (2009). Projektový management podle IPMA. Praha.
-
Marek, D. - Kantor, T. (2009). Příprava a řízení projektů strukturálních fondů Evropské unie. Brno.
-
POSNER, K. - APPLEGARTH, M. Projektový management: příručka rad, metod a nástrojů pro vedoucí a členy týmů, kteří chtějí dobře a efektivně zvládat své úkoly a povinnosti.
-
Rosenau, M. D. (2007). Řízení projektů. Brno: Computer Press, 344 s.
-
Svozilová, A.. Projektový management: systémový přístup k řízení projektů, plánování a koordinace projektových prací, metody projektové kontroly a řízení rizik..
|