Lecturer(s)
|
|
Course content
|
1. use of of Fine Arts 2. work with non-traditional materials 3. art philetic
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Grafic and Art Activities, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
Learning outcomes
|
The seminar will present students a wide spectrum of art leisure activities. Students discover how to lead, organize and what to avoid when organizing such projects. How to connect with other activities and arrange them into a whole. How to motivate and to find a way to spontaneous expression, individual creativity and personal development of children of all ages.
Acquisition of method for using art for leisure activities.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance
Encompassment of chosen graphic actvities. Preparation of the art leisure activities for selected target groups.
|
Recommended literature
|
-
(2013). Výtvarná výchova: časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní i mimoškolní. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
-
CAMPBELLOVÁ, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.
-
Slavíková, V., Slavík, J., & Hazuková, H. (2000). Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Praha: Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta.
-
Šritrová, D. (2002). Nápady do školních lavic: výtvarná výchova a pracovní vyučování. Praha: Nakladatelství Septima.
|