Lecturer(s)
|
-
Košárková Alice, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Activities, leisure time and their methodology The spiritual dimension of man Education for spiritual values Preparation and implementation of activities with spiritual content Forms of work with an individual and a group Game, game creation and its spiritual dimension Activities and methods for passing on values within hobby activities Practical examples of games and activities with spiritual content
|
Learning activities and teaching methods
|
Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to acquaint students with the methodology of leisure activities in the preparation and implementation of activities with a spiritual dimension. Students will get acquainted with the basic principles and try out methods and forms of possible transfer of values in spending free time. The seminar also focuses on the importance of experience and play as a means of transmitting values.
Students will know the basic definition of the game and its types. They will be able to use the appropriate type of game according to the situation and target group.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam
Active participation in the seminar. Preparation of specific activities for a selected target group.
|
Recommended literature
|
-
Zlatý fond her: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice.
-
Eyre, L., Eyre, R. M. Jak naučit děti hodnotám: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
-
KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Střední školy..
-
KOLEKTIV PEDAGOGICKÝCH PRACOVNÍKŮ OD. Orientační dny: Rozvoj hodnotové orientace žáků pro udržitelný rozvoj - Základní školy..
-
Sokol, J. (1996). Malá filozofie člověka a slovník filozofických pojmů. Vyšehrad, Praha.
-
Vacek, P. Rozvoj morálního vědomí žáků: metodické náměty k realizaci průřezových témat.
|