Název předmětu | Cvičení z pedagogické komunikace |
---|---|
Kód předmětu | KPP/CPK |
Organizační forma výuky | Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 1 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
1. Hlasový aparát, péče o hlas, hlasová hygiena. 2. Mluvní technika (dikce): respirace, fonace, artikulace. 3. Ortoepie a zvukové prostředky (frázování, modulace). 4. Rétorika, verbální a nonverbální komunikace, umění sebeprezentace, hlasový a písemný projev. 5. Sebereflexe v práci učitele. 6. Specifika a zásady pedagogické komunikace, komunikativní dovednosti, interakční styl učitele. 7. Monolog a dialog ve vyučování, paralingvistické a extralingvistické prostředky komunikace. 8. Konflikt a možnosti jeho řešení. 9. Vývoj a poruchy řečí. 10. Asertivní komunikace. 11. Přednes jako sdělování s důrazem na autenticitu a srozumitelnost; uvědomění si a pochopení vlastního výrazu; rozvoj tvořivosti a představivosti; sebereflexe.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Průběžné plnění zadaných úkolů. Minimálně 80% aktivní účast na cvičeních. Finálním výstupem je vlastní interpretace zvolené předlohy, potažmo autorská prezentace s následnou sebereflexí. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geologie a ochrany životního prostředí pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství matematiky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství chemie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie a environmentální výchovy pro střední školy maior (2021) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství biologie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství fyziky pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství geografie pro střední školy maior (2019) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |