Předmět: Activities of the Daily Living in People

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Activities of the Daily Living in People
Kód předmětu USS/YADL
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
  • Hovorková Lenka, Mgr.
Obsah předmětu
Předmět je orientován na osvojení si teoretických poznatků i praktických dovedností z oblasti alternativní a augmentativní komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
Výstupy z učení
Cílem předmětu je nácvik základních praktických dovedností osob se zrakovým postižením jako je prostorová orientace, Braillovo písmo, sebeobsluha, rozvoj kompenzačních činitelů či práce s kompenzačními pomůckami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

Prokázání teoretických i praktických kompetencí při použití alternativní a augmentativní komunikace, a splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Bendová, P., & Langer, J. (2013). Alternative communication techniques. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bendová, P., & Stoklasová, V. (2013). Alternativní a augmentativní komunikace 2. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Bendová, P. (2013). Alternativní a augmentativní komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • JANOVCOVÁ, Z.. (2003). Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU.
  • Klenková, J. (1998). Alternativní a augmentativní komunikace. In: VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní a speciální pedagogika. Brno: Paido.
  • Klenková, J. (2000). Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido.
  • KUBOVÁ, L. (1996). Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí.. Praha: TECH-MARKET.
  • KUBOVÁ, L. (1997). Piktogramy. Metodická příručka.. Praha: Tech-market.
  • Regec, V., & Stejskalová, K. (2012). Komunikace a lidé se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr