Předmět: Historical development of care for people with intellectual disabilities

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Historical development of care for people with intellectual disabilities
Kód předmětu USS/XXHMP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Discipline provides an overview of the philosophical, administrative, institutional and methodological approaches to the phenomenon of mental and other mental disabilities in different eras in this country and abroad.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Discipline provides an overview of the philosophical, administrative, institutional and methodological approaches to the phenomenon of mental and other mental disabilities in different eras in this country and abroad. Areas: " Chronology of the development of opinions about and attitudes to persons with visual impairment " Key moments and turning points in the development of attitudes to persons with visual impairment " Significant persons and their contribution to the development of care for persons with visual impairment " Development of writing for the blind " Development of care for persons with visual impairment in the Czech Republic " Key personalities of Czech special education focusing on care for persons with visual impairment Oblasti: " Chronologie vývoje názorů a přístupu k osobám se zrakovým postižením " Klíčové momenty a zvraty v přístupu k osobám se zrakovým postižením " Významné osobnosti a jejich přínos k rozvoji péče o osoby se zrakovým postižením " Vývoj písma pro nevidomé " Rozvoj péče o osoby se zrakovým postižením na našem území " Klíčové osobnosti naší speciální pedagogiky, jež se zaměřovaly na péči o osoby se zrakovým postižení
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
Doporučená literatura
  • BEIRNE-SMITH, M. at al. (1994). Mental Retardation. New York, Macmilan College Publ.Company.
  • TITUL, B. (2000). Postižený člověk ve společnosti. Praha, Karolinum.
  • VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha, Parta.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr