Název předmětu | Strategie vzdělávání nadaných jedinců |
---|---|
Kód předmětu | USS/WEVNA |
Organizační forma výuky | Přednáška |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 6 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Strategie vzdělávání nadaných jedinců je seznámit frekventanty s problematickou talentovaných dětí školního věku jako specifickou diferencovanou societou nárokující si adekvátní výchovně vzdělávací přístupy pedagogů, s důrazem na explicitní evaluaci a exploraci intelektového potenciálu při maximálním zohlednění individuality žáků, jejich vysoké kreativity, akcentů na netradiční postupy a alternativní řešení problémů, s přihlédnutím k eventuálnímu nerovnoměrnému vývoji v některých oblastech celkového vývoje. Terminologické vymezení a identifikace pojmů talent a nadání. Kvantifikace intelektových schopností. Vzdělávání talentovaných a nadaných ve světě a v České republice. Sociální a psychologické aspekty výchovy a vzdělávání talentovaných a nadaných. Edukační procesy a vzdělávací programy v relaci k výchově talentovaných a nadaných. Preferované edukační strategie. Reflexe pedeutologie ve vztahu k výchově a vzdělávání talentovaných a nadaných. Instituce, společnosti a sdružení zabývající se teorií výchovy a vzdělávání talentovaných a nadaných. Nedílnou součást výuky tvoří i oblast diagnostiky a intervence.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|