Předmět: Speciálněpedagogická diagnostika etopedická

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Speciálněpedagogická diagnostika etopedická
Kód předmětu USS/WEDET
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Hodnocení a diagnostika projevů rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování (v kontextu školy, školských poradenských zařízení atd.), možnosti statických přístupů. - Dynamický přístup při hodnocení a diagnostice dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování. - Principy dynamické diagnostiky. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v podmínkách školského poradenského pracoviště. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky dětí s projevy rizikového a problémového chování, ADHD a poruch chování v kontextu preventivně výchovné péče. - Specifika speciálněpedagogické komplexní diagnostiky u dětí s projevy problémového chování ADHD a poruch chování v kontextu zařízení pro výkon institucionální výchovy, práce s rodinným systémem - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí psychická deprivace, základní psychické potřeby, resilience. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí syndrom CAN týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dětí emoční poruchy, např. separační úzkost, školní fobie, specifika dítěte s emoční poruchou v podmínkách školy a školského zařízení. - Diagnostické a diferenciálně diagnostické přístupy k projevům problémového chování a poruch chování u dítěte disharmonický vývoj osobnosti a psychotický vývoj v dětském věku specifika práce v podmínkách školy a školského zařízení. - Intervence u dětí s projevy problémového chování v kontextu sociálně právní ochrany a zdravotnického zařízení, potenciál psychoterapeutických, socioterapeutických a kreativních přístupů - Intervenční programy pro rozvoj kognitivních funkcí, emocí a sociálních vztahů.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu bude seznámení studentů s principy hodnocení a diagnostiky u osob s psychosociálním ohrožením a narušením. Zaměříme se na možnosti nejenom tradiční diagnostiky, tedy statické postupy, ale také na dynamické přístupy, které charakterizují potenciál jedince, zahrnují nejenom samotný diagnostický proces, ale v jeho rámci i intervenci a výstupem je obraz kognitivních, emocionálních, sociálních dispozic jedince, který obsahuje i popis jeho schopnosti učení. Budeme akcentovat diferenciálně diagnostické přístupy k problematice projevů rizikového, problémového chování a poruch chování nebo ADHD.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr