Tematické okruhy: Speciálně pedagogická diagnostika ? teoretické vymezení, cíle Speciálněpedagogická diagnostika v historických a kulturních souvislostech a její proměny Psychometrické vlastnosti diagnostických metod Speciálněpedagogická diagnostika v podmínkách školy, ŠPP Speciálněpedagogická diagnostika v podmínkách ŠPZ ? PPP a SPC Diagnostické postupy přímé a nepřímé diagnostické zdroje Diagnostické nástroje ? předškolní věk školní věk a adolescence Principy dynamické diagnostiky a možnosti jejího využití Doporučená literatura: BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L., MICHALÍK, J. a kol: Analýza stanovování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. UPOL 2020. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost a její diagnostika. Praha: Raabe, 2017. BLAŽKOVÁ, R. Didaktika matematiky se zaměřením na specifické poruchy učení. MUNI Press, 2017. FEUERSTEIN, R., FEUERSTEIN, R. S., FALIK, L., RAND, Y. Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti. 2014. Praha: Karolinum. KREJČOVÁ, L. Dyslexie. Psychologické souvislosti. Praha: Grada, 2019. TZURIEL, D. Dynamická diagnostika učebního potenciálu: teoretické a výzkumné pohledy. Psychologie pro praxi. 50 (1?2), 9?35, 2015. VÁGNEROVÁ, M., KREJČÍŘOVÁ D., SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2015. GOULD, J., S. Jak neměřit člověka. Pravda a předsudky v dějinách hodnocení lidské inteligence. Nakladatelství Lidové noviny, 1998. KOVALČÍKOVÁ, I. a kol. Diagnostika a stimulácia kognitívnych a exekutívnych funkcií žiaka v mladšom školskom veku. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej Univerzity, 2015. STERNBERG, R. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002.
|