Cílem předmětu Logopedie nevýběrová je navázat na poznatky z předmětu Speciální pedagogika. Prostor je věnován především oblasti okruhů narušené komunikační schopnosti, v rámci které se frekventanti seznámí s vymezením a jednotlivými typy narušené komunikační schopností včetně terminologie, klasifikace, etiologie, symptomatologie a intervence. Nedílnou součást výuky tvoří oblast teorie, diagnostiky a intervence, výchovy a vzdělávání. Doporučená literatura: DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník. 3., upr. a rozš. vyd. Ždár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2007. ISBN 978-80-902536-6-7. DVOŘÁK, Josef. Slovní patlavost-verbální dyspraxie. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 1999. ISBN 80-902536-0-1. KEREKRÉTIOVÁ, Aurelia a kol. Základy logopédie. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, 2009. ISBN 978-80-223-2574-5. KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. KOUKOLÍK, František. Lidský mozek: funkční systémy: norma a poruchy. 2. aktual. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071786322. LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-71788-01-5. LECHTA, Viktor. Logopedické repetitórium. Bratislava: SPN, 1990. ISBN 80-08-0047-9. LUDÍKOVÁ, Libuše, KOZÁKOVÁ, Zdeňka a kol. Poradenství pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 76 s. ISBN 978-80-244-3091-1. LUDÍKOVÁ, Libuše, KOZÁKOVÁ, Zdeňka a kol. Specifika komunikace s osobami se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 72 s. ISBN 978-80-244-3094-2. LUDÍKOVÁ, Libuše, KOZÁKOVÁ, Zdeňka a kol. Základy speciální pedagogiky. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 106 s. ISBN 978-80-244-3092-8. PEUTELSCHMIEDOVÁ, Alžběta. Logopedické minimum. 2. přepr. vyd. Olomouc: UP, 2005. ISBN 80-244-1233-0. VITÁSKOVÁ, K. a kol. Komunikační, jazykové a orofaciální procesy v logopedii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2018. 158 s. ISBN 978-80-244-5466-5
|