Předmět: Somatopedie 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Somatopedie 2
Kód předmětu USS/KPSO2
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Diabetes mellitus Epilepsie Mukopolysacharidóza Spinální muskulární atrofie Kombinované postižení v kontextu somatopedie Psychosociální hledisko omezení hybnosti Alternativní a augmentativní komunikace Aplikované pohybové aktivity

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět navazuje na předmět PSO1. Cílem je seznámit studenty s omezeními hybnosti a možnostmi edukace a úpravou podmínek v rámci předškolního zařízení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • & Anděl, M. (2001). Diabetes mellitus a další poruchy metabolismu. Praha: Galén.
  • Ehler, E. (2014). Vzácná onemocnění. Olomouc: Solen.
  • Faber, J. (1995). Epilepsie a epileptózy. Praha: Maxdorf.
  • Filatova, R., & Vitásková, K. (2010). Snoezelen. [Frýdek-Místek]: Tiskárna Kleinwächter.
  • Friedlová, K. (2007). Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. Praha: Grada Publishing.
  • Jankovský, J., Pfeiffer, J., & Švestková, O. (2005). Vybrané kapitoly z uceleného systému rehabilitace. České Budějovice: Jihočeská univerzita.
  • JANOVCOVÁ, Z.. (2003). Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: MU.
  • Kubová, L. (1996). Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Praha: Tech-market.
  • Kudláček, M., Ješina, O., Machová, I., & Válek, J. (2007). Aplikované pohybové aktivity pro osoby s tělesným postižením. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Ludíková, L. (2005). Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • MATĚJČEK, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H+H.
  • NOVOSAD, L. (2002). Somatopedie. Kapitoly ze základů speciální pedagogiky.. Liberec: PdF TUL.
  • Opatřilová, D., & Zámečníková, D. (2008). Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením. Brno: Masarykova univerzita.
  • RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
  • Rybka, J. (2007). Diabetes mellitus - komplikace a přidružená onemocnění: diagnostické a léčebné postupy. Praha: Grada Publishing.
  • Valenta, M. (2008). Herní specialista v somatopedii. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Vítková, M. (2006). Somatopedické aspekty. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr