Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The problems of speech and language therapy in adulthood.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Demonstration
|
Learning outcomes
|
The problems of speech and language therapy in adulthood.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Written exam
Fulfilment of subjekt requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Mozek a řeč ? neurologie nejen pro logopedy.
-
Kerekrétiová, A. (2009). Základy logopédie. Bratislava: Univerzita Komenského.
-
Lechta, V., & Křížová, J. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (2003). Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (2002). Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál.
-
LECHTA, V. (2005). Terapie narušené komunikační schopnosti.. Praha: Portál.
-
Mlčáková, R., & Vitásková, K. (2013). Narušení artikulace a narušení vývoje mluvené řeči - vstup do problematiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
NEUBAUER, K. a kol. (2007). Neurogenní poruchy komunikace u dospělých.. Praha: Portál.
-
ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. A KOL. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
-
Vitásková, K. (2013). Fylogeneze a ontogeneze řeči. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|