Lecturer(s)
|
-
Šmakalová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Krejčí Veronika, Mgr.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
Learning outcomes
|
After completing the course students should be able to: ? understand the broader context of the literary-learning process, ? assess and evaluate the communication concept of literary education, ? To apply in the teaching of literature the activation methods and methods of reading literacy, ? summarize the methods of developing pupils' reading strategies, ? Demonstrate the interconnection of literary education with cross-cutting themes of the RVP ZV ? clarify the developmental stages of reading, ? demonstrate the ability to select the appropriate text for didactic interpretation, ? propose a procedure for the didactic interpretation of the artistic text, ? Plan and implement a complete preparation for a class.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
unspecified
|
Recommended literature
|
-
Černá, O. (2014). Čtení není žádná nuda. Náměty k rozvíjení čtenářské gramotnosti a radosti ze čtení. Praha: Portál.
-
Hník, O. (2007). Hravá interpretace v hodinách čtení a literární výchovy. Jinočany: H & H.
-
Kotrba, T. & Lacina, L. (2011). Aktivizační metody ve výuce. Brno: Barrister & Principal.
-
Machková, E. (2005). Metodika dramatické výchovy. Praha.
-
Maňák, J. & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno:Paido.
-
Petlák, E. & Komora, J. (2003). Vyučovanie v otázkach a odpovediach. Bratislava: IRIS.
-
Toman, J. (2007). Didaktika čtení a primární literární výchovy. České Budějovice: JU.
-
Toman, J. (1990). Vybrané kapitoly z didaktiky čtení a literární výchovy I, II. České Budejovice: PdF JU.
|