Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
-
Krobotová Milena, doc. PhDr. CSc.
-
Mlčoch Miloš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Procvičení morfematického rozboru, problematika slovních druhů, podstatných jmen, přídavných jmen, zájmen a číslovek. Pravidelně je věnována pozornost všestranným jazykovým rozborům.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
|
Výstupy z učení
|
Praktické zvládnutí teoretické problematiky probírané na přednášce se zaměřením na procvičení morfematického rozboru, problematiky slovních druhů, podstatných jmen, přídavných jmen, zájmen a číslovek. Při výuce se zaměřujeme na jevy živé, nikoli zastaralé, ustupující, popřípadě málo frekventované. Pravidelně je věnována pozornost všestranným jazykovým rozborům.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Splnění podmínek stanovených vyučujícím na začátku.
|
Doporučená literatura
|
-
HUBÁČEK, J. A KOL. (1990). Český jazyk pro studující učitelství . Praha: SPN.
-
HUBÁČEK, Jar.-JANDOVÁ, E.-SVOBODOVÁ, J. (1996). Čeština pro učitele.. Opava: OPTYS.
-
KROBOTOVÁ, M. (2005). Česká morfologie. Cvičení. Olomouc.
-
UHER, F. (1995). Cvičení ze současného českého jazyka. Brno.
|