Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Modelové situace edukační činnosti v matematickém vyučování - motivace, prezentace nového učiva, fixace a hodnocení výsledků vyučování v různých ročnících.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět má studentům poskytnout možnost komparace obsahu i přístupů k vyučování matematice. Aktuální trendy teorie a praxe vyučování matematice u nás i v zahraničí. Cílem je vytvořit pozitivní vztah studenta učitelství ke kreativní práci s dětmi a samostatnému získávání poznatků v celoživotním vzdělávání. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Absolvent předmětu získá způsobilost s potřebným nadhledem se pohybovat v edukačním prostoru střední - řídit učební činnost žáků, evaluovat výsledky výuky a kreativně modifikovat své pedagogické postupy v předmětu matematika vzhledem k věkovým, mentálním a sociálním potřebám žáků.
|
Předpoklady
|
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní oborově matematické kompetence získané studiem odborně zaměřených matematických předmětů a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Aktivní účast v seminářích, zpracování seminární práce vztahující se ke zvolenému tématu školské matematiky, její prezentace v semináři (PowerPoint.)
|
Doporučená literatura
|
-
Hejný,M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha.
-
Hejný,M. (1989). Teória vyučovania matematky 2. Bratislava.
-
Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha.
|