Předmět: Didaktika

» Seznam fakult » PDF » KMT
Název předmětu Didaktika
Kód předmětu KMT/WSDID
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Modelové situace edukační činnosti v matematickém vyučování - motivace, prezentace nového učiva, fixace a hodnocení výsledků vyučování v různých ročnících.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Předmět má studentům poskytnout možnost komparace obsahu i přístupů k vyučování matematice. Aktuální trendy teorie a praxe vyučování matematice u nás i v zahraničí. Cílem je vytvořit pozitivní vztah studenta učitelství ke kreativní práci s dětmi a samostatnému získávání poznatků v celoživotním vzdělávání. Předmět byl inovován v rámci projektu "Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§6 vyhlášky č.317/2005 Sb.)" , reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014.
Absolvent předmětu získá způsobilost s potřebným nadhledem se pohybovat v edukačním prostoru střední - řídit učební činnost žáků, evaluovat výsledky výuky a kreativně modifikovat své pedagogické postupy v předmětu matematika vzhledem k věkovým, mentálním a sociálním potřebám žáků.
Předpoklady
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní oborově matematické kompetence získané studiem odborně zaměřených matematických předmětů a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Aktivní účast v seminářích, zpracování seminární práce vztahující se ke zvolenému tématu školské matematiky, její prezentace v semináři (PowerPoint.)
Doporučená literatura
  • Hejný,M., Kuřina,F. (2001). Dítě,škola a matematika. Praha.
  • Hejný,M. (1989). Teória vyučovana matematiky 2. Bratislava.
  • Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr