Předmět: Didaktika matematiky 3

» Seznam fakult » PDF » KMT
Název předmětu Didaktika matematiky 3
Kód předmětu KMT/DM3Q
Organizační forma výuky Seminář + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Wossala Jan, Mgr. Ph.D.
  • Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Matematické učební úlohy, typologie, struktura, didaktické funkce ve vyučování. Problematika analýzy žákovských produktů, řešení úloh, didaktických testů, včetně základních statistických prostředků pro práci učitele matematiky. Matematické soutěže a další formy získávání a rozvíjení zájmů žáků o matematiku.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je utřídit a prohloubit matematické dovednosti, především samostatné řešení a tvorbu matematických úloh, orientovat se ve vyučovacích metodách a postupech při motivaci, expozici, fixaci a hodnocení výsledků vyučování, v užívaných učebnicích a vyučovacích prostředcích.
Absolvent předmětu získá způsobilost s potřebným nadhledem se pohybovat v edukačním prostoru , řídit učební činnost žáků, evaluovat výsledky výuky a kreativně modifikovat své pedagogické postupy v předmětu matematika vzhledem k věkovým, mentálním a sociálním potřebám žáků.
Předpoklady
Předpokladem úspěšného zvládnutí předmětu jsou základní oborově matematické kompetence získané studiem odborně zaměřených matematických předmětů a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Aktivní účast v seminářích, odevzdání zpracovaného portfolia dokumentujícího samostatnou domácí práci: (počítačové zpracování - Word, PowerPoint),s přílohami - žákovské práce, pomůcky.
Doporučená literatura
  • Hejný, M. a kol. (1989). Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava.
  • Hejný,M., Kuřina, F. (2001). Dítě, škola a matematika. Praha.
  • Kuřina, F. (2009). Matematika a porozumění světu. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr