Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
-
Nocar David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pozornost je věnována využívání ICT především v oblasti vzdělávacího procesu. Absolvent bude znát základní strukturu a principy práce počítače, ovládat základní softwarové vybavení počítače včetně operačního systému, podílet se na zavádění ICT do škol.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům dostatek informaci a znalostí pro efektivní využívání informačních technologií především v oblasti vzdělávání. Absolvent bude znát základní strukturu a principy práce počítače, ovládat základní softwarové vybavení počítače (operační systém), pracovat s nejběžnějšími softwarovými aplikacemi (MS Office), orientovat se v problematice tvorby a správy webových aplikací (web, blog, redakční systém, CMS, LMS). Tematická zaměření: Základní softwarové vybavení počítače (operační systémy a jejich vývoj) Práce s aplikacemi MS Office (především MS Word, MS Excel, MS PowerPoint) se zaměřením na matematiku Počítačové sítě, webové aplikace (tvorba webu - HTML, WYSIWYG editory, redakční systémy, CMS, LMS)
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Prokázat dovednost efektivního využívání ICT v prostředí školy.
|
Doporučená literatura
|
-
ČERNOCHOVÁ, M., KOMRSKA, T., NOVÁK, J. Využití počítače při vyučování. Praha : Portál 1998. 168 s..
-
SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha: Portál 1997. 120 s..
-
STOFFOVÁ, V. a kol. Informačné a komunikačné technológie v praxi II. 1. vyd. Komárno : Univerzita J. Selyeho, 2007. 315 s. ISBN 978-80-89234-42-4..
|