Vyučující
|
-
Dofková Radka, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aktuální trendy teorie a praxe vyučování matematice u nás i v zahraničí. Charakteristika vybraných teorií matematického vzdělávání a jejich představitelů: koncepty činnostního vyučování (Krygowská), realistického vyučování (Freudenthal), problémového vyučování (Polya), didaktický konstruktivismus. Reflexe uvedených koncepcí v současném vyučování matematice v sekundární škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět má studentům poskytnout možnost komparace obsahu i přístupů k vyučování matematice. Aktuální trendy teorie a praxe vyučování matematice u nás i v zahraničí. Cílem je vytvořit pozitivní vztah studenta učitelství ke kreativní práci s dětmi a samostatnému získávání poznatků v celoživotním vzdělávání.
Schopnost komparace přístupů k matematickému vzdělávání a vyučování v praxi základní školy.
|
Předpoklady
|
Základní oborově matematické i didaktické kompetence získané studiem matematiky a didaktiky matematiky na vysoké škole a schopnost tvořivě je aplikovat v didaktických souvislostech.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a v individuálních konzultacích, seminární práce - zvolené téma reflektující orientaci studenta v moderních přístupech k matematickému vzdělávání, prezentace zpracované práce na závěrečném semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
Kuřina, F. (2009). ?atematika a porozumění světu. Praha.
-
Opava, Z. (1989). Matematika kolem nás. Praha.
|