Předmět: Child Protection

» Seznam fakult » CMF » VOS
Název předmětu Child Protection
Kód předmětu VOS/CHP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Divoká Lenka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
I. Úvod II. Česká republika a mezinárodní ochrana dětí III. Ochrana dítěte ve Velké Británice (Případ dítěte P) IV. Ochrana dítěte v Indii (sexuální zneužívání) V. Ochrana dítěte v Kurdistánu (poválečné trauma) VI. Ochrana dítěte v Zambii (sirotci) VII. Adopce dětí z ciziny (ochrana sirotků nebo obchod s dětmi) VIII. Minimální standardy pro ochranu dítěte v humanitární akci a role INGO (Zachraň dítě) IX. Děti bez rodičů a obnovení rodiny v mimořádných situacích (příběh Melody) X. Obchod s dětmi (NSPCC) XI. Dětští vojáci (dětští vojáci z Kolumbie) XII. Sňatky dětí & dětská práce (Sňatky dětí v Jemenu)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s aktuálními otázkami mezinárodní ochrany dětí se zaměřením na otázky v humanitárním kontextu. Kromě toho si klade za cíl seznámit studenty s normami praxe vyvinutých pro organizace pracující v této oblasti a rozvíjet své znalosti z různých systémů na ochranu dětí a jejich schopnosti analyzovat je pro profesionální účely.
Zvolené metody a techniky vedou k rozvoji osobnosti studenta. Získané poznatky a dovednosti mohou být uplatněny v charitativní a sociální oblasti
Předpoklady
Nejsou stanoveny.

Hodnoticí metody a kritéria
Seminární práce

1. Přítomnost - 60 procent 2. Prezentace případové studie (5-10 min.) 3. Předložení krátké eseje na vybrané téma k problematice mezinárodní ochrany dětí (600-800 slov)
Doporučená literatura
  • " Child Protection Working Group (2012) Minimum standards for child protection in humanitarian action.
  • BARTHOLET, E. (2005). Children Protection in the United Kingdom, in Askeland, L. (2005) Children and Youth in Adoption, Orphanages, Foster Care, (ed.) Greenwood Publishing Group Inc..
  • COOPER, A. (2002). International Perspective on Child Protection, in Hill, M., Stafford, A., and Lister, P. M. (2002) International Perspectives on Child Protection, Eds., Seminar Report, University of Glasgow, pp. 130 - 141.
  • HEIBERG, T. (2010). Stepping up child protection-An assessment of Child Protection Systems from all countries in South Asia, including reflections from Central Asia. Save the Children Sweden, Regional office for South and Central Asia, 73-92.
  • IPPF (2006). Ending child marriage: a guide for global policy action..
  • LOREY, M. (2001). Child soldiers: Care & protection of children in emergencies, a field guide. Save the Children..
  • RED CROSS (2004). Inter-agency guiding principles of unaccompanied and separated children. International Committee of the Red Cross: Geneva.
  • SPRATT, T. et al. (2012). Child Protection Systems: An international comparison of "good practice examples" of five countries (Australia, Germany, Finland, Sweden, United Kingdom) with recommendations for Switzerland.
  • UNICEF (2009). Training manual to fight trafficking in children for labour, sexual, and other forms of exploitation.
  • WILLING, I., FRONEK, P. and CUTHBERT, D. (2012). Review of sociological literature on intercountry adoption. Social Policy and Society, vol. 11, no. 3, pp. 465-479.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr