Vyučující
|
-
Klůzová Kráčmarová Lucie, PhDr.
|
Obsah předmětu
|
Emoce a práce s emocemi u vybraných skupin osob - děti, dospělí v obtížných životních situacích, staří lidé , okrajové skupiny osob.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studijní předmět Vybrané kapitoly je zaměřen na oblast emocí v rámci práce s různými skupinami osob (děti - zdravotně postižené, talentované, šikanovaní žáci, staří lidé, dospělí lidé v obtížných životních situacích a okrajové skupiny osob). U těchto skupin se zaměřuje na vybraná témata, emocionální prožitky s nimi spojené a zejména na možné přístupy a práci s těmito prožitky.
Studenti budou schopni využívat psychologické techniky zvládání a zpracovávní emocí v práci s lidmi z vybraných sociálních skupin.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Aktivní účast na seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Greenberger, D, Padesky, Ch.A. (2003). Na emoce s rozumem. Praha.
-
Schulze, R., Roberts, R. D. (2007). Emoční inteligence. Praha.
-
Snyder, D, Simpson, J., Hughes, J. (2006). Emotion regulation in couples and families. Washington.
-
Tavel, P. (2009). Vybrané kapitoly ze sociální psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Vágnerová M. (2001). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha.
|